10 Ağustos 2015 Pazartesi

Roman'dan Taslaklar

Hepinizin ne mal olduğunu biliyorum. Hah! Bana bakıp yaşlı bir bunak görüyorsunuz, biliyorum. O gözlerinizdeki bakışı görmediğimi sanıyorsunuz, o acımayla karışmış sıkıntılı bakışları. Bakmak zorunda kalmak ağır geliyor, sevgi sözcükleriyle örtüyorsunuz tiksinmelerinizi. Öperken soğuk dudaklarınız. Görmüyorum sanıyorsunuz, bunadığımı düşünerek ben odada yokmuşum gibi konuşuyorsunuz. Ah kızım ah, sen bu herifle evlenmeyecektin. Ama genç olunca insan dünyayı değiştirebileceğini düşünüyor. Değiştiremedin, sen de bizden biri oluyorsun. İşte hayat bu kadar, bilemedin. Seni izliyorum kaç yıldır. Bilmiyorum sanma. O eski sevgilin denen pezevenke nasıl baktığını görmüyorum sanma. Merak etme o kocan denen herif anlamaz, bilmez kendinizi nasıl birbirinize attığınızı. O zamanlar onun aklı fikri o müştemilattı. Ay o ne bitmez müştemilatmış. Senin kocanın hayatı da hep yarım. Severim kocanı. İyi adam. Biraz dağınık ama kalbi iyidir. Sana dar o kalp, ben hep dedim. Giremedin bir türlü, sığamadın oraya. Aldı adam, hiç atmadı seni dışarıya ama huzursuz yaşadın orada hep. Gittin sonra, sen taşınalı bayağı oldu. Boşluğu farketmeden geldi o karı doldurdu senin bıraktığın her yeri. Güneşli bir sabaha uyandığında anladı seninki senin gittiğini, onun geldiğini. Adam öyle bir adam yavrum, kim var çok da dert etmiyor. Kalbi ferah şimdi, "içimde kelebekler uçuşuyor sanki! O beni çok güldürüyor" dedi pezevenk bir de. Duydum. Senin gözyaşlarını bekledim. Ses gelmedi. Akşam bahçede sigara içerken ağladın, gelemedim yanına. Yıllar önce öğrendim, yaşanması gereken hayatlar yaşanır. Bize sadece şahit olmak düşer.

2 yorum:

  1. neredeyse 10 gün sonrasında İstanbul'a döndüm ve maillere işleri toparlarken karşıma çıkan 6 dakika, 6000 asra bedel... "Yıllar önce öğrendim, yaşanması gereken hayatlar yaşanır. Bize sadece şahit olmak düşer."

    YanıtlaSil