18 Şubat 2021 Perşembe

Akşam


Akşam ama belki de sabah denebilir. Saat iki olacak on dakika sonra. Köpekler benimle. Evi temizledim bugün. Yere yalınayak basınca pürüzsüz, tozsuz kayıyor tabanlarım. Her bastığımda temizlemiş olmanın keyfini yaşıyorum. 52 m2 temizlemek kolaymış. Bir zamanlar bir kamp fikrim vardı. Herkes kampa vardığında odasında bir kova, temizlik malzemesi paspas bulacaktı. Kamp çalışmasına geçmeden önce herkes kendi odasına sahip çıkmak için temizliğini kendi yapacaktı. Ortak alanı da çalışma başlamadan önce beraber temizleyecektik. Bana fikir nefis gelmişti ama sonra uyarıldım. Türkiye'de insanlar para ödedikleri bir eğitimde hizmet bekler, temizlik yapmak istemez dendi. Ben de dinledim. Ama o kamp hala kalbimde. Bir insanın kendi alanına sahip çıkmasının en güzel yollarından biri o alanı temizlemektir bence. Mesela bugün saksılardan birinin aynı zamanda ışık olduğunu keşfettim. Bir kaç eşyanın yerini değiştirince daha sevimli olduğunu gördüm. Akşam eve gelince temiz evin beni karşılaması iyi geldi, hem de benim geldi. Şimdi bu masaya da alışıyorum. Neden çiçeklerim yok burada diye düşündüm bugün. Sanırım yarın pencere önüne çiçek alacağım. Yatmak lazım artık. Geç oldu. Ama bu saatleri çok seviyorum. Yine de yatmalıyım. Ben yatmadan bu köpekler de yatmayacak o kesin. Yanı başımda durmuş uyuyor numarası yapıyorlar ama arada gözler açılıyor, bna bakıp ufak bir itiraz vızıltısı çıkartıyorlar. İyi geceler Köln. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder